Brevkassen - Hvad gør man?
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Skrevet af
nadia.larsen.1984
IndlægSkrevet: Søn jun 06, 2010 6:10 pm    Emne: Hvad gør man?

Hejsa.

Min veninde er i den situation at hun ikke længere vil være gift med sin mand.

De har været fra hinanden for ikke så længe siden, men fandt sammen igen fordi han snakkede for sin syge moster, så at sige. Men han har ikke ændret sig, så nu vil hun skilles.

Han har før truet med at tage sit eget liv, hvis hun ikke ville ham mere.

Hun har en datter på 6 år fra et tidligere forhold.

Hun fortalte ham i fredags (4/6-10) at hun ville tage afsted med datteren og noget tøj, og så så hun gerne at han pakkede sine ting over weekenden.

Nu ligger landet så sådan at han under ingen omstændigheder vil forlade lejligheden. Det er min venindes navn der står på lejekontrakten. Hun kontaktede politiet idag (6/6-10), hvor de siger at hun må tage på krisecenter men eftersom det er hendes lejlighed må hun da også have sin ret til at komme hjem, uden at skulle være under samme tag som ham?

Pigen skal i børnehave imorgen, men min veninde tør ikke tage hjem og hente taske osv., da han også tidligere har været voldelig.

Hvad gør hun så nu?
Hanne Bovbjerg
IndlægSkrevet: Lør jun 19, 2010 1:46 pm    Emne:

Kære Nadia
I dit spørgsmål vedrørende din veninde, er der nogle regler angående bolig, som jeg ikke er ekspert i, og derfor ikke kan svare fyldestgørende på.
Med hensyn til din venindes frygt for hendes eksmands temperament, vil jeg anbefale, at hun tager en støtteperson med. Det skal være en person som hun er tryg ved, og som kan medvirke til, at din veninde føler sig mindre nervøs og usikker.
Hvis din veninde er bange for hendes tidligere mand, vil han også blive påvirket af det, og der opstår hurtigt en stemning, der kan kan udvikle sig på en uheldig måde.
At splitte et hjem er altid kaotisk, og jo mindre traumatisk det kan være for alle parter, jo bedre er vilkårene for fremtiden.
tomasfriis.dk
IndlægSkrevet: Tirs jun 29, 2010 7:46 am    Emne:

Kære Nadia

Der er ikke så meget at tilføje til det Hanne har svaret - udover at det måske kan være en idé at tale med en person, der er står venindens mand nær, fx. en af hans venner, noget af hans familie eller lign. De fleste mennesker ER jo fornuftige (om ikke andet, så når de bliver hjulpet til det), og en stor del af mandens reaktion kan nok tilskrives, at han er i krise. Hans kæreste vil ham ikke og oveni er han ved at blive smidt ud hjemmefra; Det er en voldsom oplevelse uanset om han selv er en idiot eller ej. Måske er det muligt at tale fornuft med en han har tillid til, som så også kan hjælpe ham og være hans støtte - samtidig med at vedkommende er den, der kan se klart på hans vegne - for det kan han ikke selv lige nu.

Han ENDER jo med at flytte, uanset hvad han synes om det, og han vil med noget hjælp sikkert kunne se de fornuftige for ham sel vi at få det til at gå ordentligt til.

Altså: Prøv at finde en allieret i hans egen omgangskreds, der BÅDE kan støtte ham OG hjælpe med til at processen kører fornuftigt.

Mange hilsner

Tomas
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   
Side 1 af 1

3dskils
Tomas Friis (1964)

Mande- og Parterapeut. Arbejder med kommunikation og adfærd individuelt og i parforhold og med maskulinitet, kønsroller og seksualitet. Både for Mænd og Kvinder med og uden børn, for kernefamilier og den moderne "sammenbragte" familie. Gift - og skilt - to gange og far til fire dejlige unger fra 2 til 17 år
tomasfriis.dk
Hanne Bovbjerg (1955)

Psykoterapeut, coach og Sundhedsplejerske. Arbejder som selvstændig psykoterapeut med individuelle klienter, par og grupper. Har fokus på menneskets ressourcer, og det potentiale vi indeholder - også i krisesituationer, hvor overblikket er sløret af sorg og kaos. Gift for 2. gang, har 4 børn og 2 børnebørn.
hannebovbjerg.dk