| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Skrevet af |
Gift mand
Skrevet: Tors jul 15, 2010 11:28 am Emne: Har det dårlig |
|
Hej
Jeg er flyttet for 3 uger siden fra min kone efter jeg har fundet en anden. Vores ægteskab var efter min menning ikke særlig godt, vi lavede ikke meget tilfælles og har meget forskelige interresser. Min kone kan ikke se det samme problemer som jeg. Hun er helt nede og forstå ingenting af det, vi kan slet ikke snakke om bodeling eller noget hun spiser ikke meget. Hun har fået lægehjælp og snakker med en terapeut. Nu har min datter på 15 år som mangler mig meget, sagt at hun ikke vil mødes med mig og jeg er den ondeste som hun kender. Jeg har det bare så dårlig at jeg har mest lyst til at flytte hjem igen selv om jeg ikke elsker min kone mere  |
|
 |
Hanne Bovbjerg
Skrevet: Lør aug 07, 2010 9:34 am Emne: |
|
Kære Gift mand
En skilsmisse er en traumatisk hændelse, der udløser en krisereaktion, der ofte indeholder det følelsesmæssige kaos, som du beskriver.
Du og din kone reagerer forskelligt, fordi I er forskellige steder i forhold til det der er sket, og oplever jeres liv ud fra hvert jeres verdensbillede.
Hvis du ser nærmere på jeres livserfaringer, vil du måske finde nogle af de forklaringer, der er på jeres forskellige måder at tackle krisen på.
Din datter er solidarisk med sin mor og bliver påvirket af hendes tilstand, som hun helt konkret er vidne til.
Det kræver tålmodighed fra din side at genvinde din datters tillid, og du skal være indstillet på, at blive afvist gang på gang. Din datter skal vide, at du stadig elsker hende, og at bruddet intet har med hende at gøre. Det er en viden hun har i forvejen, men det er godt at få den bekræftet.
Der er desværre ingen nemme løsninger på dine bekymringer, heller ikke at flytte hjem igen. _________________ Mange hilsner
Hanne Bovbjerg
www.hannebovbjerg.dk |
|
 |
tomasfriis.dk
Skrevet: Søn aug 15, 2010 10:01 pm Emne: |
|
Kære giftmand,
Din kone får hjælp - det er godt! Din datter er i krise og som Hanne skriver har hun brug for at være solidarisk med sin mor - så det er mere det hun er end at vælge dig fra.
Mit gæt er at der går noget tid hvorefter hun begynder "at tø op". Det er vigtigt at hun i den proces kan mærke at du er der selvom hun afviser dig. En anden måde at se det på er at det hun oplever er at du har svigtet - stort. Nu tester hun om du svigter igen, eller om hun kan stole på dig - altså om du er til at stole på selvom hun afviser dig, provokerer dig osv.
Jo mere klippefast du er i at vise din kærlighed til hende, at fastholde at det er en voksen-konflikt som hun ikke er skyld i og ikke har del i (og faktisk heller ikke skal blande sig i), jo mere vil hun efterhånden kunne stole på dig og åbne sig op igen.
Hvis du vender "tilbage til mor" uden at mene det svigter du bare én gang til; ikke bare dig selv, men jer alle tre.
Mange hilsner
Tomas _________________ Tomas Friis
Mande- og Parterapeut
www.tomasfriis.dk |
|
 |
|