Brevkassen - Min kæreste har været mig utro:(
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Skrevet af
Camilla
IndlægSkrevet: Fre jul 02, 2010 2:56 pm    Emne: Min kæreste har været mig utro:(

Hej.
For ca. en måned siden, fik jeg en mistanke om min kæreste har været mig utro. Så jeg tog det sværeste valg nogesinde, ved at kigge igennem min kærestes faktura. Jeg fangede ham i at have snakke med en pige, i ca to måneder. Jeg ringede til pigen, og hun forklarede mig stort set alt, hvad hende og min kæreste har gjort med hinanden. De ha ikke været i seng sammen, men de havde kysset og hun havde givet ham et blowjob. (som hun by the way ikke havde fuldført) Efter jeg havde snakket med pigen, fik jeg det sindsygt dårligt, at hele min krop rystede. Jeg ringede så til min kæreste, og vi mødtes så med hianden, og forklarede ham situationen. Han sagde til mig, at det ikke var ham, men det var hans fætter. Og i flere uger, blev han ved med at sige det ikke var ham, men hans fætter. Fordi hans fætter er typen, som kan lide at være sammen med piger fra højre til venstre. Men jeg havde svært ved at tro på, fordi pigen kunne beskrive min kæreste fuldtud. Min kæreste er rigtig bange for at miste mig, og han vil begå selvmord hvis han mister, fordi han ikke klare et liv uden mig. Og jeg blev så ved med at sige til ham, jeg har svært ved at tro på det er din fætter. Så efter et stykke tid indrømmede han, at det var ham der har været mig utro, og han er rigtig ked af det. Han siger, at han kun havde mødtes med hende to gange, og at da hun var igang med at give ham blowjob, så gik det op for ham, hvad han virkelig var igang med, at han havde fjernet pigen, og sagde de skulle tag hjem af. Det har været hans ene gang, og han siger det vil være hans sidste gang,. Der er ingen tvivl om at han fortryder det, fordi han satte 2 af sine fætre på spil, for ikke at blive busted. Men jeg er blebvet lettet over at høre sandheden fra ham, for så ved jeg hvordan jeg skal takle situationen. For jeg elsker ham rigtig meget, han betyder alt for mig. Men jeg har også sagt til ham jeg ikke vil kunne tilgive ham i øjeblikket, og det er vigtigt at tiliden kommer tilbage igen i forholdet, hvis det fortsat skal være mig og ham. Men jeg er bare i chok, for jeg havde aldrig forventet det skulle ske for mig, og at han ville gøre sådan imod mig. Vil jeg nogensinde kunne, acceptere han har været mig utro, og at det aldrig vil ske igen? For han kommer fra en familie, hvor stortset de fleste mænd, er deres koner utro. Ville det også være en god ide, hvis vi holder en pause fra hinanden?
Hilsen den sårede.
IndlægSkrevet: Tors jul 15, 2010 1:50 pm    Emne:

Kære Camilla
Hvis du ønsker at tro, at din kæreste aldrig vil være dig utro igen, så kan det også lade sig gøre. Det indebærer ikke nødvendigvis , at du skal accepterer hans utroskab, men ser det som et vilkår - at det var noget der skete engang, og nu er det fortid.
Hvis I ønsker at bruge erfaringen konstruktivt, kunne det være anledningen til, at I får talt jeres parforhold godt og grundigt igennem, og ikke bare fortsætter, som om intet var hændt.
Der er ingen tvivl om, at I elsker hinanden, men er der noget der med fordel kunne være anderledes ?
Husker I at nyde hinanden i det daglige ?
Har I tid sammen, hvor I bare giver hinanden opmærksomhed, uden at der er underholdning fra TV eller andet, der afleder jer ?
Måske var det lige netop denne voldsomme episode der skulle til, for at I finder hinanden igen og bliver mindet om, hvor stor en værdi det har for jer at være kærester.
tomasfriis.dk
IndlægSkrevet: Søn aug 15, 2010 9:45 pm    Emne:

Kære Camilla,

jeg tænker at der er tre ting at fokusere på

1 at få jeres parforhold og tilliden tilbage. Noget er gået i stykker, lidt ligesom en arm der er brækket, og det kræver tid, omsorg og pleje at få det til at hele igen.

2 At forstå hvorfor det skete. Utroskab kommer meget sjældent "ud af det blå" - Der er i min erfaring stort set altid en årsag; noget der manglede. Enten hos din kæreste eller i jeres parforhold eller begge steder. At finde det er vigtigt for at forstå og forståelse hjælper ofte på den proces det er at tilgive. Ikke at acceptere at det var OK, men at acceptere at det skete på trods af at det ikke var OK og forstå hvorfor det skete.

3 At finde ud af hvad der skal til for bedst muligt at forebygge at det eller noget tilsvarende sker igen; Det bliver selvfølgelig lettere, hvis man har fundet årsagen jvfr. pkt. 2

Hvis i har svært ved at komme videre med denproces selv, så overvej at få noget hjælp til det fx. hos en terapeut eller psykolog.

Mange hilsner

Tomas
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   
Side 1 af 1

3dskils
Tomas Friis (1964)

Mande- og Parterapeut. Arbejder med kommunikation og adfærd individuelt og i parforhold og med maskulinitet, kønsroller og seksualitet. Både for Mænd og Kvinder med og uden børn, for kernefamilier og den moderne "sammenbragte" familie. Gift - og skilt - to gange og far til fire dejlige unger fra 2 til 17 år
tomasfriis.dk
Hanne Bovbjerg (1955)

Psykoterapeut, coach og Sundhedsplejerske. Arbejder som selvstændig psykoterapeut med individuelle klienter, par og grupper. Har fokus på menneskets ressourcer, og det potentiale vi indeholder - også i krisesituationer, hvor overblikket er sløret af sorg og kaos. Gift for 2. gang, har 4 børn og 2 børnebørn.
hannebovbjerg.dk