Brevkassen - Manden vil ikke flytte
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Skrevet af
charmie
IndlægSkrevet: Man jul 19, 2010 11:03 am    Emne: Manden vil ikke flytte

Hej..
Sidder her med for mig et stort problem,som jeg håber nogle kan hjælpe med,for trænger virkelig til et godt råd.
Jeg er gift på 3 år og var egentlig flyttet for mig selv.Min mand havde et hus som gik på tvangsauktion og jeg havde lidt ondt af ham og tilbød ham at bo hos mig,indtil han fik noget andet at bo i.Der er nu gået ca 1 år og han har ikke flyttet sin adresse fra tidelige bosted og har intet job på nu 3 år,jeg betaler alt ud af min løn,husleje,samt sørger for han for alt hvad han har brug for i hverdagen.Jeg kan ikke få ham til at flytte,til trods for han ikke har sin adresse her hos mig.Han vil ligeledes ikke tage kontakt til kommunen,for at modtage hjælp af nogen slags.Jeg har gjort op med mig selv,at alt er slut,den sidste gnist i vores samliv er slukket forevigt.
Kort og godt,manden har opgivet alt,vil absolut intet gøre,hverken flytte,eller skrive under på seperations parpierne,vil ikke modtage penge fra det offentlige,ikke flytte sin adresse.
Lejligheden er min og har givet nu alt hvad jeg kan,så er ved at blive desperat og ikke nok med det,så tror han blot at alt går i sig selv igen,så for mange stikpiller hver dag,åhh det er synd,nu er hun sur igen og i den stil............så hjælp mig til at få et liv igen...
Hanne Bovbjerg
IndlægSkrevet: Lør aug 07, 2010 10:38 am    Emne:

Kære Charmie
Det fremgår helt klart af det du skriver hvad din mand ikke vil, men det fremgår knap så tydeligt hvad du vil. Det er måske der roden til problemet ligger, at din mand får det som han vil have, fordi du ikke melder klart og tydeligt ud.
Hvis dit projekt skal lykkedes, må du gøre dig helt klart hvad du vil og ikke vil og handle derefter. Hvis du praktiserer at sige et og gøre noget andet, forstår din mand ikke dit budskab, og oplever at "det hele går jo meget godt".
Dobbelttydige udmeldinger og hentydninger der kommer frem ind imellem giver signalforvirring, og kan tolkes som modtageren nu synes det passer bedst.
Så vejen ud af din nuværende situation er:
klar kommunikation, entydige udmeldinger og budskaber hvor du siger hvordan du vil have det.
tomasfriis.dk
IndlægSkrevet: Søn aug 15, 2010 10:32 pm    Emne:

Kære Charmie,

og vejen går - i forlængelse af det Hanne skriver - i yderste tilfælde igennem at

- at sende seperationspapirerne uden hans underskrift. Det er mere bøvlet, men slutresultatet bliver det samme
- få pakket hans ting i flyttekasser
- få dem opmagasineret
- skiftet låsen

Du kan faktisk ikke blive ved med at være separeret (når først det sker) hvis han de facto bliver boende - måske er der lidt motivation til at få sat handling bag ordene i det?

Du kan også spørge dig selv; hvad får DU ud af at han bliver boende. Der må jo være noget, der gør at du ikke skruer bissen på og lader dine ord følge af handling. Det er indlysende hvad han får ud af det - men "What's in it for you"?

Mange hilsner

Tomas
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   
Side 1 af 1

3dskils
Tomas Friis (1964)

Mande- og Parterapeut. Arbejder med kommunikation og adfærd individuelt og i parforhold og med maskulinitet, kønsroller og seksualitet. Både for Mænd og Kvinder med og uden børn, for kernefamilier og den moderne "sammenbragte" familie. Gift - og skilt - to gange og far til fire dejlige unger fra 2 til 17 år
tomasfriis.dk
Hanne Bovbjerg (1955)

Psykoterapeut, coach og Sundhedsplejerske. Arbejder som selvstændig psykoterapeut med individuelle klienter, par og grupper. Har fokus på menneskets ressourcer, og det potentiale vi indeholder - også i krisesituationer, hvor overblikket er sløret af sorg og kaos. Gift for 2. gang, har 4 børn og 2 børnebørn.
hannebovbjerg.dk