| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Skrevet af |
ah
Skrevet: Tors jun 03, 2010 1:36 pm Emne: mødt en anden |
|
Hej.
I 15 år har jeg levet sammen med en mand som aldrig har elsket mig. Jeg har fulgt ham til udlandet, blev sendt hjem fordi han ville være single. Rejst til ham igen, og hjem igen osv. I de 15 år har han altid været usikker på om han helst ville være familie eller single. Det endte med vi fik børn for 7 år siden. For 2 år siden ville jeg ikke mere, men han overtalte mig til at blive ved. Men nu er det slut. Jeg vil ikke være i et forhold hvor jeg ikke bliver elsket, og er langt nede på hans prioriteringsliste. Han har heller ikke ønsket børn, men elsker dem trods dette.
Jeg har nu været så heldig at møde en dejlig sød mand, problemet er bare geografi. Vi bor 2 timer fra hinanden. Og min ex og jeg bor stadig sammen, hvilket jeg håber snart ændrer sig.
Mine spørgsmål lyder: Er der en guideline til hvornår jeg kan fortælle jeg har mødt en anden, og hvad i forhold til børnene. Hvor længe skal jeg blive boende i forhold til deres skole. De starter i 1. klasse efter ferien. Jeg har aldrig ønsket at bo i denne by, og har ikke lyst til at blive boende på sigt. Jeg kunne tænke mig at komme tættere på min familie. Jeg vil gerne gøre det så godt som muligt for børnene, men jeg ønsker også at få en chance for at få et godt liv med en mand der elsker mig. _________________ ah |
|
 |
Hanne Bovbjerg
Skrevet: Tors jun 10, 2010 7:59 pm Emne: |
|
Kære ah
I princippet er der ingen regler for, hvornår din ex. mand skal oplyses om, at du har mødt en anden. Det handler meget om, hvad der føles rigtigt for dig, dine ønsker og det liv du lever nu.
Rent praktisk vil det være godt for børnene, hvis de kan starte i en ny klasse efter sommerferien. Så begynder de skoleåret sammen med deres kammerater, og starter på alt det nye de skal lære samtidig med de andre børn.
Det vil være en fordel, hvis en evt. flytning er afklaret før skolen starter, så alle ændringerne ikke kommer lige oven i hinanden, men det kan selvfølgelig ikke altid lade sig gøre.
Det vigtigste for børnene er, at du og din ex. mand er indstillet på at samarbejde, og ikke blander jeres følelser for hinanden sammen med børnenes fremtid. _________________ Mange hilsner
Hanne Bovbjerg
www.hannebovbjerg.dk |
|
 |
tomasfriis.dk
Skrevet: Tirs jun 29, 2010 7:36 am Emne: |
|
Kære ah,
kom ud af røret og i gang! Du HAR besluttet dig - det er det rigtige tidspunkt at fortælle det til din mand. Dine børn har brug for at du/i kan komme med flest mulige svar på hvad der skal ske, så det KAN være en fordel at vente lidt med a fortælle dem det indtil i ved om i skal bo i den ene eller den anden by osv.
Men der er ikke noget godt tidspunkt at fortælle den slags - uanset om det er til børnene eller din mand. Så du kan lige så godt får det overstået.
Jeg håber i får det til at fungere.
Mange hilsner
Tomas _________________ Tomas Friis
Mande- og Parterapeut
www.tomasfriis.dk |
|
 |
|