| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter -- Besked |
jeslan
Skrevet: Fre jun 11, 2010 6:17 am Emne: Dobbelt ramt af utroskab |
|
|
Hej.
Jeg har været gift i lidt over 1 år og kendt min kone i 4. jeg har 1 barn og 1 stedsøn.
Mine kone har været mig utro i 2 omgange. Vores ægteskab var inde i dødvande sidste år, pga. huskøb og vores barns evige forkølelser, og der var ikke meget sex og nærhed.
I det nye år besluttede vi dog at det skulle være anderledes, og vi fik gang i samlivet igen, voksen weekend osv. I mit job rejser jeg nogle gange, og i feb/marts var jeg 2+3 uger i USA.
Da jeg kom hjem kunne jeg mærke at der var noget galt, og jeg fik hacket mig ind på min kones email konto, og kunne se at der lå flere meget frække breve fra hendes chef.
Jeg blev selvfølgelig meget vred, og konfronterede hende med disse, vi havde et par dages diskussioner frem og tilbage, men jeg besluttede at prøve på at tilgive hende og forsætte vores samliv, da hun forsikrede mig om at de ikke var nået til at have sex, og hun havde sluttet det. (jeg elsker hende meget og hun siger at hun elsker mig).
Dette er 2 måneder siden, og jeg har i den følgende periode, når jeg har set mit snit til det, kigge i hendes emails/sms (når hendes computer eller telefon har været åben). jeg har spurgt flere gange om forholdet er stoppet, hvor min kone fortæller at det er det, og græder og fortæller at jeg der den mand hun har elsket mest.
I går prøvede jeg så at slutte hendes telefon til min computer og kigge efter sms'er. Jeg fandt meget til min overraskelse en masse slettede sms'er fra hendes chef, og jeg kunne se at de mødes en gang om uge til sex, og at det har stået på, lige siden, hun første gang sagde at de var stoppet.
Jeg er i 7 sind om jeg skal gå fra hende, jeg elsker hende stadig, men jeg er ikke klar over om jeg nogensinde vil stole på hende igen, specielt da jeg bliver forådt 2 gange...
Min kone siger at hun elsker mig og ikke vil forlade mig.
Siden jeg fandt de første breve, for 3 måneder siden, besluttede vi os for at forsøge på ny, og har haft masser af skøn sex, krammet meget, men desværre har jeg også haft tilbage fald (1 ugeligt), hvor jeg i 1-2 dage været vred og afvist hende. Så det har været lidt af en rollercoaster.
Min kone er en meget åben og livlig person og jeg er en lidt mere reserveret person, hun har en stor sexualitet.
Og jeg har nydt godt af dette i alle de år vi har været sammen, så jeg har vidst at hun skulle bekræftes
Jeg ved at dette kunne er en meget lille bekrivelse af hele forløbet.
Men jeg er i 7 sind om hvad jeg skal gøres. Jeg er mine grænser blevet overtrådt for meget og vil jeg kunne tilgive hendes...
jeg håber at i kan give mig noget input... jeg kan se at andre har fået nogle positive råd.
Mvh
jesper |
|
|
 |
loeberen
Skrevet: Fre jun 11, 2010 6:50 pm Emne: Re: Dobbelt ramt af utroskab |
|
|
I har været gift i 4 år, og din kone er utro, fordi som du undskylder med jeres ægteskab var i dødvande, grundet ikke meget nærvær og sex. Det første jeg tænker er hvordan kan et huskøb og et sygt barn gøre at nærhed og sex næsten stopper, hvis I elsker hinanden. Et huskøb, hvor vildt, det er der mange der drømmer om, og synes er noget helt specielt, fordi man har købt noget sammen, for jer var det en anden oplevelse, hvorfor? Var I ikke enige om det huskøb?
Du har en kone der har været dig utro i en længere periode, som jeg læser dig. Hvad gør hun er utro og hvad gør hun ikke mener jeres ægteskab er værd at satse på inden hun er dig utro. Det er vel det mest interessante spørgsmål. Hendes handlinger stemmer ikke overens med det hun siger, hvorfor? og hvad mener hun med at hun elsker, fordi det er forskelligt fra person til person, hvis hendes kærlighed handler om familie og ikke om dig, så forstår jeg hvad der gør hun er utro, men hvis det er dig hun elsker, når hun siger hun elsker, så forstår jeg ikke hvad hun vil med sit utroskab. Af en eller anden grund lader hun sig drive af denne chef, som giver hende noget som hun sandsynligvis savner hjemme hos jer. Du er nødt til at få en god og grundig snak med hende om hvad gør hun er dig utro, og den med hun elsker dig kan du ikke bruge til noget, men du vil gerne vide hvad der driver hende til at satse jeres 2s ægeskab. Det er vigtigt du er åben for sandheden, for sandheden er sikkert ikke særlig attraktiv, når man er gift med en utro. Du skal ikke udsætte dialogen, men få passet jeres børn og ellers få den snak I skal have, uanset om I skal blive sammen eller ej, så er en alvorlig snak med respekt for hinanden vigtig.
Noget der også bekymrer er at du er så kontrollerende, for det er bestemt heller ikke et sundhedstegn fra din side, så ved jeg godt du nu vil tænke, jamen jeg havde en gyldig grund, så vil jeg spørge var dig, havde du en gyldig grund? Du vidste din kone var utro, hvad gjorde du ikke ville konfrontere hende med din mavefornemmelse, men skulle gå i kontrolmood. Du ved lige så godt som jeg, at mange ægteskaber ryger grundet utroskab og mange ægteskaber ryger grundet kontrol og manglende tillid. I har nu begge elementer med i jeres ægteskab, så for mig at se har I rigtig meget at arbejde med. Ikke kun din kones utroskab, men også din bevidste måde at kontrollere hende på, som jeg ikke finder særlig hensigtsmæssig. Hvad gør du vælger kontrol fremfor en snak forstår jeg ikke. Er I ikke vant til at tale sammen om andet en dagligdags ting og glemmer at tale om hvem er du og hvem er din kone. Interesserer I jer for hinanden, sådan rigtigt eller hvad gør at I er sammen.
Mit råd til dig vil være, hvis I vælger at blive sammen, tror jeg ikke med det du skriver I kan selv, så ville jeg søge hjælp til at finde sammen, men kun hvis I elsker hinanden. I kan ikke lærer at elske hinanden hos en parterapeut, den grundfølelse skal være i orden. Du skal stille dig et andet spørgsmål er du i stand til at tilgive med hjertet og ikke kun med din logiske tankegang?
Der er ingen der kan føle for dig, men lyt til dig selv, for jeg tror du godt kender svaret, men du vil gerne have vi andre giver dig din livline, så du får et ok for det du tænker. Det er ikke vigtigt hvad jeg ville gøre eller hvad andre ville gøre, men det er vigtigt du gør det du føler for både med hjerte og fornuft. Tør du følge det du tænker, for du kender svaret selv er jeg helt sikker på? |
|
|
 |
jetsen16
Skrevet: Man jun 14, 2010 10:47 am Emne: Re: Dobbelt ramt af utroskab |
|
|
Som værende i et af de der meget omtalte "op- og ned" ægteskaber, kender jeg en del til tillidsbrud, utroskab, daglig lede og de evindelige diskussioner.
Der er en grund til at et menneske i fast forhold fristes af utroskab. . . .
- og ofte skal den findes hos een selv OG ens partner, - nemlig mangel på kommunikation, - og personlig omsorg.
Man kan komme så langt ud i mangel på kommunikation, at det bliver nemmere at kompensere ved at søge omsorg et andet sted, - læs utroskab.
Men jeg reagerer egentlig mest på at man udspionerer hinanden, - læser hinandens mails og sms'er.
Uanset grunden er det både uacceptabelt og ulovligt, - indgår faktisk i loven om brevhemmelighed.
Så når Kontrol er blevet så vigtigt at det kommer før kommunikationen, er der i den grad noget at arbejde på . . . _________________ jetsen16 |
|
|
 |
jeslan
Skrevet: Man jun 28, 2010 5:31 am Emne: |
|
|
Hej
Tak for de indsigtfulde kommentarer.
Jeg er klar over at denne spionerende ikke er en god måde at løse problemet på. Men hvad gør man når ens fornemmelse siger at der er noget galt, jeg har i 2 måneder gået rundt med en fornemmelse at noget var galt, jeg har tabt 4 kg, og spekuleret som en galt. Vi har haft de vildeste diskussioner, hvor vi har grædt, råbt og derefter blevet gode venner, hvor min kone har pure har nægtet at der forsat var nogen forbindelse, og at jeg skulle lære at tilgive. Jeg besluttede mig for at stole på min fornemmelse og finde ud af hvad der var op og ned, på det hele.
Ja, jeg ved at det var forkert, men jeg er glad for at jeg gjorde det...
Vi har efterfølgende fået os en lang snak om det, og Ja, vores kommunikations evner er åbenbart helt i bund, men jeg ved ikke om det er løsningen at gå i parterapi. |
|
|
 |
|