Dansk statsborger, boende i Sverige, skilsmisse hvordan

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    skilsmisseklar.dk Forum Indeks -> Skilsmisse
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter -- Besked
pjatling
IndlægSkrevet: Fre jun 25, 2010 12:48 am    Emne: Dansk statsborger, boende i Sverige, skilsmisse hvordan

Hej.....
Jeg ved ikke hvor og hvordan jeg skal starte dette emne, men jeg kan vel lige så godt prøve...
Jeg og min mand er født og vokset op i Danmark, men flyttede i 2008 til Sverige, nu er jeg så nået dertil hvor jeg tænker at det der er rigtigt for mig er at gå hver til sit...
Hvordan og hvor gør jeg det og henvender mig? er det der hvor vi blev gift eller er det i det læn jeg bor nu?
Skal jeg ha en advokat eller er det ikke nødvendigt ja der er mindst 1000 af sådanne spørgsmål der fare forvildet rundt i mit hoved, håber at jeg kan få nogle gode og kloge svar......
IndlægSkrevet: Søn jul 25, 2010 5:44 pm    Emne: Re: Dansk statsborger, boende i Sverige, skilsmisse hvordan

Er dansker i Sverige som lige er blevet skildt fra min svenske mand. Alt det processuelle relateret med en skildsmisse og andet falder under SE lov dvs også selvom i blev gift i DK. Hvis du har börn og vil tilbage til Dk vil jeg forslå at du får en advokat uanset om din mand er ok med at de flytter med dig til DK. Bare så alt bliver gjort på den rigtige måde. Jeg har en advokat og forsöger at få mine börn med til DK via domstolen. Det bliver endeligt afgjort i september, så det bliver spaendende. Har du flere spörgsmål er jeg mere en behjälpelig:-)
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    skilsmisseklar.dk Forum Indeks -> Skilsmisse
Side 1 af 1

3dskils