Brevkassen - skilsmisse
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Skrevet af
bente
IndlægSkrevet: Tirs jun 29, 2010 4:24 pm    Emne: skilsmisse

jeg blev sepereret for et år siden da jeg har en meget syg mand som fik en meget stor blodprop i hjernen for ca 3 år siden vi har været gift i 23 år og han vil ikke have noget med mig at gøre nu står jeg og skal sende skilsmisse papirerne ind og så siger han at han ikke vil betale noget til vores fælles gæld som vi fik fordi huset skulle sælges og et lille forbrugslån er det rigtig at jeg kan komme til at hænge på det helt alene
han har en vejleder som ikke er til at snakke med så hvor står jeg
IndlægSkrevet: Søn jul 04, 2010 5:14 pm    Emne:

Kære Bente
Nej, det lyder slet ikke rigtigt.
Jeg er desværre ikke ekspert i økonomiske spørgsmål, men statsamtet må kunne henvise dig til en relevant rådgiver.
tomasfriis.dk
IndlægSkrevet: Søn aug 15, 2010 9:33 pm    Emne:

Kære Bente.

når man kommer på kant med hinanden økonomisk, så er det i første omgang ikke et spørgsmål om hvad man vil, men om hvad man har aftalt - det er juraøen der styrer.

SÅ hvis det er fælles gæld hæfter han også - men så kommer detaljerne omkring bodeling osv - og dernæst ikke bare hans "betalingspligt" (aftalerne og juraen i dét) men også hans betalingsevne (man kan ikke plukke en skaldet) og sidst betalingsvilje; Det kan være svært og kostbart at drive penge ud af folk hvis de insisterer på at være på tværs.

Mit bud er at du nok er nødt til at finde en advokat, der kan hjælpe dig, selvom det også kan være dyrt

Mange hilsner
Tomas
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   
Side 1 af 1

3dskils
Tomas Friis (1964)

Mande- og Parterapeut. Arbejder med kommunikation og adfærd individuelt og i parforhold og med maskulinitet, kønsroller og seksualitet. Både for Mænd og Kvinder med og uden børn, for kernefamilier og den moderne "sammenbragte" familie. Gift - og skilt - to gange og far til fire dejlige unger fra 2 til 17 år
tomasfriis.dk
Hanne Bovbjerg (1955)

Psykoterapeut, coach og Sundhedsplejerske. Arbejder som selvstændig psykoterapeut med individuelle klienter, par og grupper. Har fokus på menneskets ressourcer, og det potentiale vi indeholder - også i krisesituationer, hvor overblikket er sløret af sorg og kaos. Gift for 2. gang, har 4 børn og 2 børnebørn.
hannebovbjerg.dk