Vil ud af mit ægteskab - men hvordan gør jeg det lige

Skriv nyt emne   Besvar indlægget    skilsmisseklar.dk Forum Indeks -> Skilsmisse
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter -- Besked
Elisabeth
IndlægSkrevet: Tirs jul 13, 2010 12:55 pm    Emne: Vil ud af mit ægteskab - men hvordan gør jeg det lige

Jeg har igennem længere tid faktisk flere går gået og været utilfreds med mit liv som det er. Jeg er af anden etnisk herkomst og bor i et tofamiliershus med svigerfamilien i den ene del og os i den anden. Min svigerfamilie fylder rigtig meget og jeg føler mig som en slave i eget hjem. Min mand syntes det fantastisk men jeg er træt af at tage hensyn. For den almene dansker er det virkelig svært at forstå hvorfor jeg bare ikke skrider - det kan vel ikke være så svært, vi har børn sammen og dem skal jeg også tage hensyn til. Vores forhold er virkelig dårligt efterhånden og fordi den svigerfamilie fylder alt - har jeg mistet rigtig meget for min mand. Han tager ikke hensyn til mig, og ønsker at kun at hans familie er tilfreds så er det lige meget med mig. Min fornuft siger jeg skal ud af det, men kan simpelthen ikke overskue hvordan jeg skal få det gjort, sagt og alt det praktiske. er der nogen der har nogle fornuftige budskaber til mig... Jeg er nødt til at lægge en strategi. Hvordan jeg f.eks. får flyttet ud af huset uden de store problemer osv. Det mega svært ...
Besvar, med citat
loeberen
IndlægSkrevet: Tors jul 15, 2010 7:30 am    Emne: Re: Vil ud af mit ægteskab - men hvordan gør jeg det lige

Det undre mig du fremhævder du er anden etnisk herkomst, for du står ikke med en udfordring her som ikke rigtig mange andre nationaliteter ikke står med. Du er bestemt ikke alene.

Du skal beslutte hvad du vil med dit liv, og for mig lyder du afklaret, og hvis den afklaring er rigtig set, så er der kun en ting at gøre, få det sagt, så du får lettet dit hjerte og dig selv for en kæmpe byrde. Gå op til kommunen og fortæl om din situation og få talt med dem om hvad de kan hjælpe dig med. Jeg tænker på bolig til dig selv og dine børn, hvordan står du stillet, hvis du vælger en skilsmisse.

Hvis det er din svigerfamilie der "dræber" jeres forhold, så fortæl din mand om hvad du føler, og at du føler dig indeklemt imellem hans familie og jeres familie. Du ønsker jeres eget, men du er nødt til at tage hul på emnet, så din mand har en chance for at gøre noget ved situationen. Tænk hvis han går og har det lige som dig, at han synes det er for energislugene at bo med sin mor og far i sidehuset. Tal med ham og giv jer tid til en rigtig god snak i ro og mag, hvor ingen kan forstyrre jeres samtale.

Strategien er som jeg ser det, hvis du vil dit ægteskab tal med din mand om dine tanker. Dine tanker er rigtige for dig, så du skal få sat ord på så han forstår dem. Det du skriver her er jo det du skal sige uden alt mulig udenomssnak. Stå inde for hvad du siger er vigtigt, så han forstår dit budskab.

Hvis du vælger at flytte ud af huset undgår du ikke problemer, for du vil stå tilbage med en såret mand, som ydermere bor hjemme. Du vil sandsynligvis stå alene, men husk så dig selv på hvorfor du valgte at gøre som du gør, og tænk på at er det ikke ok han er ked, såret og bliver frustreret. Det ville da være mere mærkeligt hvis han ikke reagerer. Det er mega svært, men til gengæld er det din beslutning alene. Hvis du kun bliver sammen med din mand for at undgå problemer, så tænk på du allerede sidder i problemer, så hvad er det du vil få ud af det i den anden ende, når du har taget udfordringen op. Et bedre liv, men du får ikke et bedre liv, hvis du ikke har modet til at gøre noget ved det, så spring ud i det og kræv lidt lykke i dit liv. Men det er dit valg.
Besvar, med citat
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   Besvar indlægget    skilsmisseklar.dk Forum Indeks -> Skilsmisse
Side 1 af 1

3dskils