Brevkassen - Hvad gør man??
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Skrevet af
Rose1976
IndlægSkrevet: Ons jul 28, 2010 12:33 pm    Emne: Hvad gør man??

Hej Brevkasse

jeg står i en situation hvor mig og min ex er gået fra hinanden og vi har et hus sammen, som vi ejer 50/50.

Han vil gerne blive boende og overtage alle udgifter og jeg vil gerne i ny lelighed og IKKE betale noget til huset hvis jeg skal flytte, det er der bare ikke penge til og har heller ikke lyst til at betale til det. Han kan ikke betale mig ud.

han har mødt en anden Twisted Evil og det gør ondt, ikke at jeg vil have ham igen, bare at han ville ha ventet til jeg var væk.

Nu lyder mit spørgsmål så, hvad er min ret i denne situation og hvad er hans, er nervøs for at der ligepludselig vil dukke en regning op som han skulle have haft betalt for hvis jeg sidder et andet sted har jeg ikke penge til det.

vil gerne at huset kom ud af min verden, og efter 1 år vil han så købe mig ud, hvis han kan det Question Question Question jeg vil gerne have ejendom mælger på så jeg ved hvad huset er værd men det vil han ikke, hverken nu eller om 1 år og det er lidt irriterende da jeg har smidt mange penge i det, og hvis der er et minus når/hvis huse bliver solgt skal jeg jo have halvdelen, derfor mener jeg også at jeg har ret til den hvis det er et plus Question

Jeg håber inderligt at i kan hjælpe mig for står med den ene fod ude af døren og aner ikke hvad jeg kan og må eller skal gøre Question

Med venlig hilsen og et KÆMPE håb om hjælp.
M. Rose
Ps har ikke råd til en advokat Sad Crying or Very sad
Hanne Bovbjerg
IndlægSkrevet: Lør aug 07, 2010 11:13 am    Emne:

Kære Rose1976
Dit spørgsmål ligger desværre udenfor mit kompetence-område.
I nogle kommuner findes der gratis retshjælp, og på nettet kan du ligeledes finde gratis rådgivning indenfor det økonomiske område.
Håber du finder hvad du søger.
tomasfriis.dk
IndlægSkrevet: Søn aug 15, 2010 10:41 pm    Emne:

Kære Rose
fakta er at i ejer huset 50/50 - og i hæfter sikkert også begge for gælden i det. Derfor er det klogeste du kan gøre at snakke med banken - men vær forberedt på at de hellere vil have to debitorer end en.

Måske kan i få opdelt gælden så du trods alt kun hæfter for halvdelen - og så aftale at han betaler "husleje" så du kan komme i gennem uden løbende at have penge op ad lommen indtil i får det solgt eller han køber dig ud.

Der er ingen faste regler for jeres situation - faktisk kan i aftale lige præcis det i vil - så længe banken vil være med på det. Og aftaler i kan lave frivilligt (kompromis'er i begge er indstilede på) virker ALTID bedre end konflikt, retssager osv.

Det er en situation rigtigt mange sidder i, så banken er på den ene side vant til det - på den anden skal du ikke være naiv i forhold til at det først og fremmest er bankens egen interesse de varetager.

Mange hilsner

Tomas
Vis ikke emner ældre end:   
Skriv nyt emne   
Side 1 af 1

3dskils
Tomas Friis (1964)

Mande- og Parterapeut. Arbejder med kommunikation og adfærd individuelt og i parforhold og med maskulinitet, kønsroller og seksualitet. Både for Mænd og Kvinder med og uden børn, for kernefamilier og den moderne "sammenbragte" familie. Gift - og skilt - to gange og far til fire dejlige unger fra 2 til 17 år
tomasfriis.dk
Hanne Bovbjerg (1955)

Psykoterapeut, coach og Sundhedsplejerske. Arbejder som selvstændig psykoterapeut med individuelle klienter, par og grupper. Har fokus på menneskets ressourcer, og det potentiale vi indeholder - også i krisesituationer, hvor overblikket er sløret af sorg og kaos. Gift for 2. gang, har 4 børn og 2 børnebørn.
hannebovbjerg.dk